dijous, 3 de març del 2011

El Govern espanyol subvenciona al Real Madrid


La web del Ministeri d'Industria, Turisme i Comerç, informa de l'acte de presentació d'un acord signat amb el Real Madrid C.F. I la Comunitat de Madrid per “promocionar Espanya i Madrid com destinacions turístiques d'excelència”. Segons diu la web ministerial, “es tracta d'un acord pioner en el que tant Madrid com Espanya es promocionaran internacionalment per mitjà d'un dels clubs més reconeguts a tot el món”. El club rebrà 3.300.000 euros dividits en tres parts iguals, a pagar pel Govern espanyol, el de la Comunitat madrilenya i l'ajuntament de la capital espanyola.
La nota afegeix que l'acord amb “el millor club del segle XX i una plataforma esportiva universal”, tindrà una vigència de tres anys i permetrà utilitzar als principals jugadors del club “com ambaixadors de les marques Espanya i Madrid”.
Al final de la llarga nota s'explica que l'acord amb el Madrid suposarà per Espanya “una millor situació de la marca com destí turístic a Asia, on el club éstà considerat com un dels més notoris”. Asia, segueix dient el comunicat ministerial, és un mercat d'especial importancia per Espanya pel seu potèncial de creixement.
Una vegada llegida la nota cal deixar constància de que la noticia no ha provocat cap daltabaix en els mitjans de comunicació i la societat espanyola en el seu conjunt:
--Ningu s'ha queixat de que, en mig d'una crisi que pateixen sobretot les classes populars i mitges, dues administracions públiques regalin uns quants milions d'euros a una entitat amb un deute esperverant.
--Ningú s'ha queixat de que a l'hora d'anar a la recerca del mercat turistic asiàtic, la publicitat d'Espanya es centri exclusivament en Madrid i es deixin a banda zones molt més importants turisticament. De nou, el que sembla inevitable. parlar d'Espanya, és parlar de Madrid. La resta, provincies.
Aquest silènci d'ara, poden estar ben segurs, no s'hauria produït si l'acord del ministeri s'hagués fet amb la Generalitat i amb el Barça per tal de promocionar les marques Espanya i Catalunya en exclusiva en el mercat internacional i en especial en l'asiàtic.
Tots els tòpics sobre els suposats privilegis de Catalunya haurien circulat abastament en els mitjans que en Joan Laporta descriu com “la caverna mediàtica espanyola” i el PP hauria denunciat el tracte de privilegi que, segons els ppulars, Zapatero dona a Catalunya.  Ara no passa res, tan sols les queixes de l'Atlètic de Madrid i del Getafe, per no haver estat inclosos en la campanya promocional de Espanya i Madrid.
I pensar que el Barça està considerat com el millor equip del món i que Zapatero diu que és barcelonista...